Jak zůstat chlapem i po třicítce?

28. 3. 2017

Nebojte se, rozhodně nechceme snižovat Vaše mužství. Ale je třeba připustit si nepopiratelný fakt, a to, že po dosažení 30 let věkuse hladina testosteronu, nejdůležitějšího mužského hormonu, začíná pomalu ale jistě snižovat. Zatímco mladí chlapci ho mají na rozdávání, po třicítce a zejména pak v období tzv. krize středního věku či „mužského přechodu“ začíná jeho hladina a tedy i produktivita muže klesat. To je navíc ovlivněno současným životním stylem, který z nedostatku testosteronu u mužů činí smutný trend. Nemusíte ale zoufat! Máme pro Vás hned několik typů, jak jeho hladinu a tedy i sebe udržet v nezkrotných výšinách!

Co je to vlastně testosteron a k čemu slouží

Testosteron je steroidní hormon ze skupiny anabolických steroidů. Pokud ve Vás tento název evokuje myšlenku dopingu, nemusíte se bát, jedná se o látku, která se v těle vyskytuje přirozeně u každého z nás, dokonce i žen. Pokud jej tedy zvýšíte přirozeně – tedy podpoříte jeho tvorbu a nebudete jej do těla dodávat uměle, nemusíte se bát žádných negativních účinků.

A co všechno v našem těle ovlivňuje?

  • zlepšuje spalování podkožního tuku
  • má významný efekt na růst svalové hmoty a její regeneraci
  • podporuje sílu a růst kostí
  • zesiluje motivaci, touhu po úspěchu, moci a dominanci
  • působí pozitivně na zlepšení nálady
  • zlepšuje prostorovou orientaci
  • udržuje mužské ochlupení
  • v neposlední řadě pak také ovlivňuje sexuální výkonnost, libido, erekci a tvorbu spermií
  • u žen zase podporuje mozkovou činnost

Jeho nedostatek se tedy může projevovat zpomaleným metabolismem, ochabováním a ztrátou svalstva, depresemi, snížením sexuální výkonnosti či dokonce neplodností. V každém případě nic příjemného.

Jak tedy podpořit jeho opětovnou produkci?

1) Přijímejte dostatek zinku

Zinek můžete přijímat z potravin – jako třeba fazolí, ryb, červeného masa či ústřic. Pokud ale těmto potravinám zrovna neholdujete a chcete si být jisti, že hladina zinku ve Vašem těle bude dostatečná, zapojte suplementaci. Nejlépe pak v kombinaci s horčíkem a vitaminem B6 známé jako suplement ZMA.

2) Dopřejte si dostatek kvalitního spánku

V dnešní uspěchané době spánek často podceňujeme a možná ani sami nevíme, jak moc si tím škodíme. Studie zkoumající hladinu testosteronu u mužů v souvislosti s dobou spánku zjistila, že muži spící 4 hodiny za noc mají hladinu testosteronu okolo 200-300 ng/dL, zatímco muži spící 8 hodin mají tuto hodnotu až na 500 -700 ng/dL. Za týden pak nedostatek spánku (5 hodin/noc) může snížit hladinu testosteronu u zdravých mužů až o 15%.

3) Použijte bylinky

Kotvičník zemní, neboli Tribulus terrestris je plazivá jednoletá rostlina pocházející z asijské oblasti. Ač se jedná svým způsobem v podstatě o volně rostoucí plevel, jeho účinky jsou k nezaplacení. Jedná se o přírodní stimulant hladiny testosteronu, nejen u mužů, ale také u žen, kterým může pomoci například v době, kdy se snaží otěhotnět. Zlepšuje totiž dozrávání vajíček. V lékařství se zase používá při léčbě srdečních chorob a vysokého krevního tlaku.

Mužům naopak pomáhá zlepšovat spermatogenezi, potenci a také zvyšuje jejich chuť na sex. Průzkumy ukazují, že impotence trápí každého druhého muže, kterému je přes 40 let. Tribulus terrestris ale můžete užívat, ať už mezi ně patříte, nebo ne. Funguje i jako prevence.

Abyste nemuseli běhat po asijských polích a kotvičník hledat, přinášíme Vám náš produkt TRIBULYN 90%. Jedná se o koncentrovaný extrakt právě z této rostliny. Šáhnout můžete také po jeho slabší verzi TRIBULYN 40% nebo TRIBUSTENU, který mimo kotvičníku obsahuje i kombinaci dalších účinných látek na přírodní stimulaci zvyšování testosteronu.

4) Zařaďte do jídelníčku omega – 3 kyseliny

To, že všechny tuky jsou nezdravé, je dnes už naštěstí dávno přežitým mýtem. Ty zdravé jsou dokonce jedním z výrazných činitelů, jak podpořit tvorbu testosteronu, nebo udržet zdravé srdce. Naleznete je ve spoustě potravin, např. vejcích, řasách, rybách, mušlích, avokádu, oříšcích či lněném nebo konopném oleji. Pokud jich nekonzumujete dostatek v potravinách, bude se Vám hodit Super Omega3.

5) Vyhněte se stresu

Pokud se dostanete do stresu, začne se ve Vašem těle tvořit kortizol, který potlačuje tvorbu testosteronu a má tak tedy úplně opačný účinek – ztrátu svalů. Snažte se proto udržovat v psychické pohodě a vyhýbejte se stresu, jak jen to jde.

6) Vyhněte se alkoholu

Nemusí to nutně znamenat úplnou abstinenci. Pokud si tu a tam dáte nějaký ten drink, nemusíte se bát, že by to Vaši produkci testosteronu nějak výrazně ovlivnilo. Pokud si ale alkohol dopřáváte pravidelně, třeba několikrát týdně, je dost pravděpodobné, že hladina Vašeho testosteronu to již pocítila. A tedy i Vy a Váš sexuální život.

Alkohol způsobuje oxidační degradaci Leydigových buněk, které se vyskytují ve varlatech mužů a mají za úkol právě produkci testosteronu. A díky stresovému hormonu kortizolu, který se po konzumaci alkoholu také vyplavuje, dochází k likvidaci molekul testosteronu, které jsou již v krevním oběhu.

Endorfiny, které se nám ve stavu opilosti vyplavují, sice stejně jako ty vyplavené po sportu navozují pocit štěstí a uvolnění, tyto jsou však beta-opiodní a opět mají negativní vliv na produkci testosteronu. A dle této studie alkohol navíc také zvyšuje aktivitu enzymu aromatázy, který převádí testosteron na ženský estrogen. Takže chlapi, pokud chcete zůstat chlapy, zde máte dostatek důvodů, proč se alkoholu raději vyhnout.

7) Mějte více sexu

A na úplný závěr jsme si nechali položku, za kterou se jistě nebudete zlobit ani Vy, ani Vaše partnerka. Je dokázáno, že čím více má člověk sexu, tím je vyšší i jeho hladina testosteronu. Nárazově může sexuální vzrušení navýšit hladinu testosteronu až o 30%. Pravidelný sex navíc pozitivně působí také na psychickou pohodu a zabraňuje tak tvorbě již zmiňovaného kortizolu. Tak na co ještě čekáte? :-)

Komentáře

Odeslat komentář

* Povinná pole

zaregistruj se ZDARMA, přihlas se a nakupuj výhodně!
zaregistruj se ZDARMA, přihlas se a nakupuj výhodně!